Dijital Oyunun Yaşı Yok

Anadolu Üniversitesi ve Joyegame'in yaptığı dijital oyun araştırması, sanılanın aksine dijital oyunlara ayrılan sürenin yaş arttıkça yükseldiğini ortaya koydu. Oyuncular ise kendilerini yansıtan karakterleri seçmeyi tercih ediyor.

Dijital Oyunun Yaşı Yok



 HANİFE BAŞ
Türk Oyun firması Joygame'in yaptığı araştırmaya göre yaş büyüdükçe dijital oyun oynama süresi artıyor. Anadolu Üniversitesi ile beraber Türkiye'de online oyun oynayan 6 bine yakın kişi üzerinde yapılan araştırmadan çıkan diğer sonuçlar da, oyuncuların fiziksel görünüşlerine göre karakter seçtiğini ortaya koydu.

Joyegame Koordinatörü Ozan Aydemir, araştırmada yaş, cinsiyet, eğitim gibi oyuncu özelliklerinin oyun oynama saatini artırıp artırmadığını da araştırdıklarını söyledi. Aydemir, "Herkes bilgisayar oyunlarının çocuklar için bir eğlence olduğunu düşünüyor. Yaş arttıkça online oyun oynama saatlerinin arttığını görüyoruz. Eskiden kanıtlanmış olan oyun çocuk işidir terimi artık zamanla zihnimizden silineceğe benziyor. 24 yaşından sonra oyun oynama sürelerinde artış yaşanıyor" dedi.

Okul başarısını etkiler mi?

Oyun dünyasında fiziksel görünüşünü beğenmeyen kişilerin internette ve özellikle oyun ortamlarında güzel, güçlü fiziksel özelliklere sahip karakterlere bürünerek gerçek dünyadaki eksiklerini gidermeye çalıştıklarına inanıldığına da işaret eden Aydemir, "Fakat yapılan araştırmada bunun doğru olmadığı ortaya çıktı. Oyuncular dış görünüşlerini kötü bulduğu için ve bu durumu telafi etmek için online oyun oynamıyor" diye konuştu.

Aydemir, genel öz-yeterlilik anketiyle ise bireylerin günlük yaşamlarında sorunların üstesinden gelmede kendilerini ne kadar yeterli gördüklerini ölçtüğünü dile getirerek, şunları söyledi: "Kamuoyunda bilgisayar oyunlarının akademik başarıyı olumsuz etkilediği, akademik olarak başarısız öğrencilerin bilgisayar oyunlarına yöneldiği gibi bir izlenim var. Araştırmada bunun doğru olmadığı tersine gerçek yaşamlarında kendilerini başarılı gören bireylerin oyunda da başarılı olduğu görülüyor. Özgüveni yüksek bireyler oyunda hem daha iyi sosyalleşebiliyor, hem de daha başarılı oluyor."

Mobil platform ciddi ivme kattı

Türkiye'de dijital oyun sektörünü de değerlendiren Aydemir, pazarın büyüklüğünün 250 milyon dolara yükseldiğini belirterek, son beş yılda ciddi oranda büyüme görüldüğünü kaydetti. Aydemir, sözlerini şöyle sürdürdü: "Yerli oyun yayıncıs olarak son beş yılı çok zorlu geçirdik. Sektör bir hayli şekillendi. Ama hala gidilmesi gereken çok yol var.

Bilgisayar olmayan evler bulunuyor. Bilgisayar ve web tabanlı oyunlardaki gelişim yanında mobil ciddi ivme kazandı. Biz de bu trende uyarak mobil oyun sayımızı artırdık. Yayıncılarla çalışarak yeni oyun geliştirmelerini sağlıyoruz. Ancak mobil kesinlikle PC ve web tabanlı oyunları öldürmüyor.

Büyük ekranda oyun oynamak gerçek oyunculara ayrı keyif veriyor. Türkiye'de en çok First Person Shooter (FPS) denen aksiyon oyunları oynanıyor.

Bu tarz oyunları oynayanların yüzde 90'ı erkek. Stratejik oyunlara da ilgi var."

'Oyun geliştirmek yatırım istiyor'

Joyegame, beş yıl önce kurulan yerli oyun portalı. Oyun yayıncısı olan SHR/Joyegame, Güney Koreli CJ Grup'tan yatırım aldı.

Ozan Aydemir, yayıncı platformu olarak oyun geliştirmediklerini dünyadaki popüler oyunları yayınladıklarını belirterek, "Oyun geliştirmek çok zorlu bir süreç. Yıllarınızı verip 5-50 milyon TL'ye kadar yatırım yapmanız gerekiyor. Bir de yerli oyun geliştiriciler oyun içinde satışın nasıl yapılacağı ve satışta sürekliliğin nasıl sağlanacağına çok dikkut etmiyor. Bunların göz önüne alınması gerekiyor. Türkiye'de25 milyon üyemiz, aylık 3 milyon da aktif oyuncumuz var" diyor.

 Milliyet


İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.