İdris Bal: Siyasi İktidar Baskı İle Kendi Medyasını Kurmuştur

Bağımsız Kütahya Milletvekili İdris Bal, “Türk basını tarihte hiç olmadığı kadar siyasi iktidarın baskısı altındadır. Baskı en tepedeki patrondan, sahada görev yapan muhabire kadar hissedilmektedir. Bunun da ötesinde iktidar kendi medyasını...

İdris Bal: Siyasi İktidar Baskı İle Kendi Medyasını Kurmuştur



Bağımsız Kütahya Milletvekili İdris Bal, “Türk basını tarihte hiç olmadığı kadar siyasi iktidarın baskısı altındadır. Baskı en tepedeki patrondan, sahada görev yapan muhabire kadar hissedilmektedir. Bunun da ötesinde iktidar kendi medyasını kurmuştur.” dedi.

    İdris Bal, TBMM’de düzenlediği basın toplantısında hazırlattıkları ‘İktidarın Gölgesinde Türkiye’de Basın Özgürlüğü Raporu’nu kamuoyuna açıkladı. Yaklaşık 40 sayfalık raporda Türk medyasının güncel durumu somut verilerle anlatılıyor.

    İktidarın elindeki tüm kaynakları kullanarak muhalif yayın yapan kurumları baskı altında tuttuğunu ifade eden İdris Bal, "Hiçbir iktidar şuandaki iktidar kadar medya üstüne baskı asla kuramamıştır.” diyerek eski başbakanlardan Mesut Yılmaz’ın Korkmaz Yiğit aracılığı ile Milliyet gazetesini almaya çalıştığını ve sürecin sonunda Yüce Dava’da yargılandığını hatırlattı. Bal, 16 kanalı ile TRT’nin fazlasıyla partizan bir yayın izlemek durumunda bırakıldığını kaydetti.

    ‘2014 YILIN İLK YARISINDA 981 BASIN EMEKÇİSİ İŞTEN ÇIKARTILDI’

    Milletvekili İdris Bal, Zaman Gazetesi’nin üçte bir kadar tirajı olan Sabah Gazetesi’ne Zaman’ın 22 katı, Zaman’ın sekizde biri kadar tirajı olan Star’a ise 17 katı kadar daha fazla kamu ilanın verildiğini aktardı. Bunun ise reklam ve finans pasta ile medyanın dizayn edilmesi olduğunun vurguladı. İdris Bal, ayrıca 2014 yılın ilk yarısında 981 basın emekçisinin işten çıkartıldığını ifade etti.

    RAPORA GÖRE MEDYA YAPILANMASI

    Bağımsız Kütahya Milletvekili İdris Bal’ın hazırlattığı Basın Özgürlüğü Raporu’na göre 6 TV ve 6 gazete ile 'Havuz Medyası' şunlardan oluşuyor: 24 TV, ATV, AHABER, BEYAZ TV, CINE5, SKY360, AKŞAM, SABAH, TAKVİM, GÜNEŞ, DAİLY SABAH, STAR GAZETE. Doğrudan değilse de AKP yönetimine çok yakın duran “YANDAŞ Medya” ise şu şekilde: KANAL7, TV NET, SHOW TV, KANAL A, TGRT HABER TV, ÜLKE TV, TRT1, TRT HABER, TRT TÜRK, AA, MİLAT, TÜRKİYE, YENİ ŞAFAK, YENİ AKİT. Rapora göre “Etki Altındaki Medya” ise şunlardan oluşuyor: “BLOOMBERG HT, CNBC-E, CNN TÜRK, HABER TÜRK TV, KANAL D, NTV, STAR TV, DHA, DÜNYA, HABER TÜRK GAZETE, MİLLİYET, VATAN, HÜRRİYET, POSTA, HÜRRİYET DAİLY NEWS.

İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.