Rtük, Eşini Kaybeden Polisin Haberini Yapan Samanyolu'na Ceza Kesti

Sahur operasyonu ile gözaltına alındıktan sonra önce bebeğini sonra da eşini kaybeden İstanbul İstihbarat Şube eski Müdür Yardımcısı Ahmet Öztürk’ün, dramını haberleştiren Samanyolu kanalı ile STV Haber, Radyo ve Televizyon Üst Kurulu’nu...

Rtük, Eşini Kaybeden Polisin Haberini Yapan Samanyolu'na Ceza Kesti



Sahur operasyonu ile gözaltına alındıktan sonra önce bebeğini sonra da eşini kaybeden İstanbul İstihbarat Şube eski Müdür Yardımcısı Ahmet Öztürk’ün, dramını haberleştiren Samanyolu kanalı ile STV Haber, Radyo ve Televizyon Üst Kurulu’nu (RTÜK) rahatsız etti. Üst Kurul, söz konusu gelişmeleri haber yapan ve cenaze törenini ekrana getiren kanallara para cezası verilmesini kararlaştırdı.

RTÜK’ün kararına göre, STV ve Samanyolu Haber kanalları ‘yayınlar; insan onuruna ve özel hayatın gizliliğine saygılı olma ilkesine aykırı olamaz’ şeklindeki yayın ilkesini ihlal etti. Bu nedenle önceki ayki reklam gelirlerinin yüzde 1’ini RTÜK’e para cezası olarak ödeyecek. Her iki yayıncı kuruluş, önceki ayki reklam gelirlerinin yüzde 1’ini RTÜK’e para cezası olarak ödeyecek. RTÜK, 17 Aralık yolsuzluk ve rüşvet operasyonundan sonra STV ve Samanyolu Haber’e toplamda 2 milyon 214 bin 746 TL para cezası verdi. Daha önce bunların çoğunun ‘siyasi’ gerekçelerle verildiği öne sürülmüştü.

Ahmet Öztürk, 17 Aralık yolsuzluk ve rüşvet operasyonu sonrası tasfiye operasyonuna maruz kalan polislerden biriydi. 22 Temmuz’da yapılan sahur operasyonunun gözaltı listesinde bulunan Öztürk, 4 aylık hamile eşi Ayşegül Öztürk ile birlikte Bitlis’ten çıkıp İstanbul’a geldi. Gözaltına alınan Öztürk, bu süreçte eşinin bebeği kaybettiği haberini aldı. Daha sonra serbest bırakılınca eşinin hastanede olduğunu öğrendi. Enfeksiyon ve ağır kan kaybı sebebi ile yaşam destek ünitesine bağlanan Ayşegül Öztürk, hayatını kaybetti. Geride 6 yaşında oğlunu ve gözü yaşlı eşini bırakan Ayşegül Öztürk’ün cenazesi Samanyolu ile STV Haber tarafından haber bültenlerinde ekrana getirildi. Annesine olan özlemini anlatan küçük çocuğun görüntüleri RTÜK’ü rahatsız etti. Konu ile ilgili 4 rapor hazırlayan Üst Kurul uzmanları, haberlerde, ‘yayınlar; insan onuruna ve özel hayatın gizliliğine saygılı olma ilkesine aykırı olamaz, kişi ya da kuruluşları eleştiri sınırları ötesinde küçük düşürücü, aşağılayıcı veya iftira niteliğinde ifadeler içeremez’ şeklindeki yayın ilkesinin ihlal edildiğini belirtti. Uzmanlar, her iki kanalda da aynı haberin tekrar edildiği gerekçesi ile 4 tane rapor hazırladı. Raporları önceki günkü toplantıda değerlendiren RTÜK üyeleri de, AK Parti kontenjanından seçilen üyelerin oyları ile STV Haber ile Samanyolu kanallarına para cezası verilmesini kararlaştırdı. Karara, CHP kontenjanından seçilen üyeler Ali Öztunç ile Süleyman Demirkan karşı çıktı.

BİR CEZA DA BEYAZ TV’YE GELDİ

Kurul toplantısından bir ceza da Beyaz TV’ye çıktı. Galatasaray Kulüp Başkanı Ünal Aysal, spor programları ile ilgili RTÜK’e başvuruda bulunmuştu. Başvuruyu değerlendiren Üst Kurul üyeleri, Beyaz TV’ye ceza verdi. Ayrıca Diyarbakır merkezli Söz TV kanalı da ‘Yeşil Yol’ isimli filmi koruma sembolünü vermeden yayınladığı için ceza alan yayıncılar arasında yer aldı.

İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.